Second Life was just the beginning


Egy (nem olyan rövid, de nem is olyan hosszú) cikk Philip Rosedale új cégéről, a High Fidelity-ről, ami igazándiból az aminek a Second Life indult. A Second Life-ról az embereknek leginkább egy játék, egy MMORPG jut az eszébe, pedig a dolog egyáltalán nem játéknak készült. Rosedale víziója a 3D-s web megteremtése volt. A Second Life világát terület szerverek (SIM-ek) alkotják. Minden SIM-nek megvan a maga térbeli helye, és ezek összekötve alkotják a Second Life világát. Maga a világ teljesen üresnek indult, minden benne fellelhető tartalmat a felhasználók hoztak létre. Csakhogy a Second Life filozófiája és sok gyermekbetegsége nem tette lehetővé hogy végül tényleg a 3D-s webbé nője ki magát, így végül Rosedale kilépett, és megalapította a High Fidelity-t, amit hívhatnánk Second Life 2.0-nak is. Ez a rendszer teljesen nyílt, open source, kezdetektől fogva a cloud-hoz lett igazítva, és a VR-re (VR sisak és más eszközök) lett építve. Ugyanaz az irány, amibe a Facebook (és még sokan mások) sok milliárd dollárt fektettek, hogy létrejöjjön egy 3D-s közösségi tér, egy új, 3D-s web, amit nem csak böngészni lehet, hanem mozogni, élni benne. Én személy szerint nagyon kíváncsi vagyok, mi sül ki mindebből ...

#blog  

http://www.wired.co.uk/article/philip-rosedale-high-fidelity

Second Life was just the beginning. Philip Rosedale is back and he's delving into VR

In High Fidelity anyone can create infinite shared worlds. Could this be the future of virtual reality?