Intel Project Alloy Merged Reality


Az Intel megcsinálta azt, amiről nemrég én is írtam (http://gp.estontorise.hu/archives/135185). Ők 'merged reality'-nek nevezték el a technológiát, ami valahol fél úton van a VR és az AR között. VR alkalmazások esetén ugye teljes virtuális élményről beszélünk, míg az AR a valóságos térbe ágyazza be a virtuális objektumokat. A merged reality esetén a VR alkalmazást valós térből származó információkkal egészítik ki. Ez a 'project alloy' esetén úgy néz ki, hogy van egy 'standalone VR headset', ami a HoloLens-hez hasonlóan tartalmazza a futtató PC-t is, valamint integráltak rá egy (ugyancsak Intel-es) RealSense szenzort. Ez utóbbi képes 3D-ben feltérképezni a környezetet és ennek megfelelően módosíthatja a szimulációt. Így például a puszta kezünkkel interakcióba léphetünk a virtuális objektumokkal (pl. megnyomhatunk egy gombot), vagy a szimulációba épülhetnek a valós világ objektumai (falak, az ágy, a kanapé, stb.). Például a szobánkban lévő (fizikailag létező) kanapén láthatunk vendégül virtuálisan valakit (ő is és mi is a saját kanapénkon ülünk). Mivel az eszköz teljesen mobil, szabadon mozoghatunk vele a lakásban. A videón látszik persze, hogy a technológia még gyermekcipőben jár, de a fentiek alapján lehet benne fantázia.

#blog  

https://www.youtube.com/watch?v=Be-MJxeCpvU